Sob o mote “a mão plural”, a identidade COOP. STUDIUM apresenta—se como um claro processo de estudo sobre um modelo de trabalho para um estúdio criativo.
A interpretação de um núcleo central, do qual fazem parte duas designações, é a base de desenvolvimento. A sigla COOP. (cooperativa) resume os conceitos e os valores que lhe são característicos — a equidistância, a ausência de hierarquia, a diversidade, a pluralidade, a autonomia e a gravitação em torno de um objetivo comum.
A COOP. STUDIUM é um projeto de estudo de transição entre modelos de trabalho dentro de um estúdio criativo. Todo o seu desenvolvimento conceptual e gráfico estão ancorados na ideia de uma cooperativa e de relações hierárquicas horizontais. Desde a identidade visual aos suportes de comunicação desenvolvidos, a abordagem COOP. STUDIUM é uma prova de conceito que estuda relações entre criativos dentro de uma estrutura marcada pelo foco no bem comum.
is a project by studium . creative studio, the result of a selection and ambition of a multidisciplinary and complementary team, dedicated to the development of architecture, communication design and product design projects. Focused on the process and its irrefutability, studium is guided by its mojo, an assertive blend of rigorous vision, passion and oddity, a mojo that defines the way we design a career in the studio. Architects and designers aligned by a methodology and disciplined practice, known as Methodological System, in an environment characterized by a constant critic of the models of developing project.
studium is related with two other complementary entities, intrinsically linked to the interpolated vision of the creative practice:
AMMP – brand and management agency
and
PTMade – production house
These two arms are specialized development paths, related to the critique of each project and the content creation ecosystem. This way, we provide a complete approach to the communication and creative production systems. This is an ecosystem that unifies strategy, criticism and results.